The Formulation of Production Strategy and Competitive Priorities of Production

Avtorji

  • Iva Konda ,

Ključne besede:

proizvodna strategija, strateško načrtovanje, konkurenčne prednostne naloge proizvodnje

Povzetek

Oblikovanje proizvodne strategije vključuje diskusijo o proizvodni strategiji, dejavnikih vpliva oz. področjih odločanja v proizvodni funkciji in o njihovi povezavi s konkurenčnimi prednostnimi nalogami. Proizvodna strategija mora biti usklajena in uravnotežena s strategijo organizacije kot celote in drugimi posebnimi strategijami, zlasti trženjsko. V strateški načrt podjetja se vključuje kot njegova integralna sestavina in tudi kot izhodišče za oblikovanje poslovne strategije. Vsako podjetje se mora zavedati pomena proizvodne strategije za doseganje konkurenčnih prednosti. V članku je prikazana proizvodna stra- tegija v izbranem podjetju.

Biografija avtorja

  • Iva Konda, ,

    Visoka šola za upravljanje in poslovanje Novo mesto, Slovenija
    E-pošta: iva.konda@siol.net

    Iva Konda je magistrirala in doktorirala na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani s področja poslovodenja in organizacije, smer trženje. Zaposlena je kot višja predavateljica za področje poslovnih ved na Visoki šoli za upravljanje in poslovanje Novo mesto. Njena raziskovalna področja so trženje, menedžment proizvodnje in mednarodno poslovanje. V svojem raziskovalnem in pedagoškem delu povezuje aktualna teoretična znanja s svojimi petnajstletnimi delovnimi izkušnjami iz gospodarstva.

Literatura

Amoako-Gyampah, K. (2003). The relationships among selected business environment factors and manufacturing strategy: insights from an emerging economy. Omega, 31, 287–301.

Dilworth, J. B. (2000). Operations Management. Provi- ding Value in Goods and Services. Dryden: The Dryden Press.

Hayes, R. H., in G. P. Pisano (1996). Manufacturing strategy: at the intersection of two paradigm shifts. Pro- duction and Operations Management, 5 (1), 25–41.

Hayes, R. H., in S. C. Wheelright (1984). Restoring Our Competitive Edge. New York: Wiley and Sons.

Heizer, J., in B. Render (2001). Principles of Operations Management. New Jersey: Upper Saddle River.

Hill, A. J., in T. Hill (2009). Manufacturing Operations Strategy. Basingstoke: Palgrave Macmillan, cop.

Kavčič, B. (2000). Upravljanje proizvodnje. Novo me- sto: Visoka šola za upravljanje in poslovanje.

Miltenburg, J. (2005). Manufacturing strategy: how to formulate and implement a winning plan. New York: Productivity Press.

Moran, T. J., in P. Meso (2008). A Resource Based View of Manufacturing Strategy and Implications to Organi- zational Culture and Human Resources. Journal of Business & Economics Research, 6 (11), 99–109.

Pandža, K., B. Buchmeister, A. Polajnar, I. Palčič (2002). Proizvodna strategija, podprta s teorijo proizvodnih vi- rov: študij primera v podjetju Primat. Strojniški vestnik, 48, 379–394.

Porter, M. E. (2004). Competitive Strategy: techniques for analyzing industries and competitors with a new in- troduction. New York: The Free Press.

Prochno, P. J. L.C., in H. L. Corrêa (1995). The develo- pment of manufacturing strategy in a turbolent environment. International Journal of Operations & Production Management, 11 (11), 20–36.

Pučko, D. (2003). Strateško upravljanje.Ljubljana: Ekonomska fakulteta.

Rusjan, B. (1998). Analiza proizvodnje kot sestavni del oblikovanja proizvodne strategije. Ljubljana: Ekonom- ska fakulteta.

Rusjan, B. (2007). Problemi in pomanjkljivosti proučevanja strateškega planiranja proizvodnje kot razlog njegovega neuveljavljanja v praksi. Organizacija, 40 (1), 25–33.

Skinner, W. (1969). Manufacturing-missing link in cor- porate strategy. Harvard Business Review, May-June, 136–145.

Starc, J. (2011). Manager as personality and as motivator for creating and managing the knowledge of employees. V: Zbornik radova III deo [Elektronski vir], 9. međuna-rodna naučno stručna konferencija »Na putu ka dobu znanja«, 23. i 24. septembar 2011. Sremski Karlovci. Dosegljivo 11. julija 2012 na http://www.famns.edu.rs/Studentski_info/naucni-skup-na-putu-ka-dobu-znanja.html.

Szász, L., in K. Demeter (2012). Importance-Perfor- mance Fit within Manufacturing Strategy and its Impact on Business Performance. Dosegljivo 14. junija 2012 na http://www.medifas.net/IGLS/Papers2012/Paper022.pdf.

Thompson, A. A., in A. J. Strickland (1998). Crafting and Implementing Strategy. Boston: Irwin McGraw- Hill.

Voss, C. A. (1992). Manufacturing Strategy: Process and Content. Chapman & Hall, London.

Objavljeno

04.08.2012

Kako citirati

Konda, I. (2012). The Formulation of Production Strategy and Competitive Priorities of Production. Naše Gospodarstvo Our Economy, 58(5-6), 64-73. https://old.journals.um.si/index.php/oe/article/view/2326