The Formulation of Production Strategy and Competitive Priorities of Production
Ključne besede:
proizvodna strategija, strateško načrtovanje, konkurenčne prednostne naloge proizvodnjePovzetek
Oblikovanje proizvodne strategije vključuje diskusijo o proizvodni strategiji, dejavnikih vpliva oz. področjih odločanja v proizvodni funkciji in o njihovi povezavi s konkurenčnimi prednostnimi nalogami. Proizvodna strategija mora biti usklajena in uravnotežena s strategijo organizacije kot celote in drugimi posebnimi strategijami, zlasti trženjsko. V strateški načrt podjetja se vključuje kot njegova integralna sestavina in tudi kot izhodišče za oblikovanje poslovne strategije. Vsako podjetje se mora zavedati pomena proizvodne strategije za doseganje konkurenčnih prednosti. V članku je prikazana proizvodna stra- tegija v izbranem podjetju.
Literatura
Amoako-Gyampah, K. (2003). The relationships among selected business environment factors and manufacturing strategy: insights from an emerging economy. Omega, 31, 287–301.
Dilworth, J. B. (2000). Operations Management. Provi- ding Value in Goods and Services. Dryden: The Dryden Press.
Hayes, R. H., in G. P. Pisano (1996). Manufacturing strategy: at the intersection of two paradigm shifts. Pro- duction and Operations Management, 5 (1), 25–41.
Hayes, R. H., in S. C. Wheelright (1984). Restoring Our Competitive Edge. New York: Wiley and Sons.
Heizer, J., in B. Render (2001). Principles of Operations Management. New Jersey: Upper Saddle River.
Hill, A. J., in T. Hill (2009). Manufacturing Operations Strategy. Basingstoke: Palgrave Macmillan, cop.
Kavčič, B. (2000). Upravljanje proizvodnje. Novo me- sto: Visoka šola za upravljanje in poslovanje.
Miltenburg, J. (2005). Manufacturing strategy: how to formulate and implement a winning plan. New York: Productivity Press.
Moran, T. J., in P. Meso (2008). A Resource Based View of Manufacturing Strategy and Implications to Organi- zational Culture and Human Resources. Journal of Business & Economics Research, 6 (11), 99–109.
Pandža, K., B. Buchmeister, A. Polajnar, I. Palčič (2002). Proizvodna strategija, podprta s teorijo proizvodnih vi- rov: študij primera v podjetju Primat. Strojniški vestnik, 48, 379–394.
Porter, M. E. (2004). Competitive Strategy: techniques for analyzing industries and competitors with a new in- troduction. New York: The Free Press.
Prochno, P. J. L.C., in H. L. Corrêa (1995). The develo- pment of manufacturing strategy in a turbolent environment. International Journal of Operations & Production Management, 11 (11), 20–36.
Pučko, D. (2003). Strateško upravljanje.Ljubljana: Ekonomska fakulteta.
Rusjan, B. (1998). Analiza proizvodnje kot sestavni del oblikovanja proizvodne strategije. Ljubljana: Ekonom- ska fakulteta.
Rusjan, B. (2007). Problemi in pomanjkljivosti proučevanja strateškega planiranja proizvodnje kot razlog njegovega neuveljavljanja v praksi. Organizacija, 40 (1), 25–33.
Skinner, W. (1969). Manufacturing-missing link in cor- porate strategy. Harvard Business Review, May-June, 136–145.
Starc, J. (2011). Manager as personality and as motivator for creating and managing the knowledge of employees. V: Zbornik radova III deo [Elektronski vir], 9. međuna-rodna naučno stručna konferencija »Na putu ka dobu znanja«, 23. i 24. septembar 2011. Sremski Karlovci. Dosegljivo 11. julija 2012 na http://www.famns.edu.rs/Studentski_info/naucni-skup-na-putu-ka-dobu-znanja.html.
Szász, L., in K. Demeter (2012). Importance-Perfor- mance Fit within Manufacturing Strategy and its Impact on Business Performance. Dosegljivo 14. junija 2012 na http://www.medifas.net/IGLS/Papers2012/Paper022.pdf.
Thompson, A. A., in A. J. Strickland (1998). Crafting and Implementing Strategy. Boston: Irwin McGraw- Hill.
Voss, C. A. (1992). Manufacturing Strategy: Process and Content. Chapman & Hall, London.