Economic Analyses of The Cultural and Creative Industries in Slovenia

Avtorji

  • Nika Murovec ,
  • Damjan Kavaš ,

Ključne besede:

kulturne in kreativne industrije, industrijska analiza, poklicna analiza, analiza PSPN

Povzetek

V prispevku so predstavljeni rezultati kvalitativne in kvantitativne ekonomske analize kul- turnih in kreativnih industrij (KKI), ki je bila izvedena v okviru dveh projektov, »Kreativna mesta« in »Stanje oblikovanja, s poudarkom na industrijskem oblikovanju, kot dela kreativnih industrij in primeri dobre prakse v svetu kot podlaga za krepitev te dejavnosti v Sloveniji«. V zvezi z analizo KKI se pojavljajo številni metodološki problemi. Z njimi smo se spoprijeli tako, da smo uporabili kombinacijo različnih metodoloških pristopov, kar njihovo zanesljivost izboljša. V prispevku so na kratko opisani glavni rezultati analize javnega sektorja, analize dejavnosti, analize poklicev in analize PSPN (prednosti, slabosti, priložnosti, nevarnosti). KKI v Sloveniji predstavljajo potencial, ki doslej ni bil popolnoma izkoriščen. Da bi pripomogli k nadaljnjemu razvoju KKI in izkoristili njihov ekonomski potencial, je treba oblikovati celostno podporno politiko za KKI na lokalni in nacionalni ravni in na ravni EU.

Biografije avtorja

  • Nika Murovec, ,

    Inštitut za ekonomske raziskave, Slovenija
    E-pošta: murovecn@ier.si

    Nika Murovec je znanstvena sodelavka na Inštitutu za ekonomska raziskovanja. Doktorirala je na Ekonomski fakulteti v Ljubljani. Pri delu se osredotoča predvsem na analizo različnih vidikov inovacij in kreativnih industrij. Sodelovala je pri različnih evropskih (Europe INNOVA, EURODI- TE, Creative Cities) in nacionalnih projektih, vključno s projektom CRP z naslovom »Stanje oblikovanja, s poudarkom na industrijskem oblikovanju, kot dela kreativnih industrij in primeri dobre prakse v svetu kot podlaga za krepitev te dejavnosti v Sloveniji«.

  • Damjan Kavaš, ,

    Inštitut za ekonomska raziskovanja, Slovenija
    E-pošta: kavasd@ier.si

    Damjan Kavaš je raziskovalec na Inštitutu za ekonomska raziskovanja. Sodeluje pri pripravi, izvedbi, spremljanju in vrednotenju programov, strategij ter projektov na evropski, nacionalni in regionalni ravni. V za- dnjih dveh letih je sodeloval pri ciljnem raziskovalnem projektu »Stanje oblikovanja, s poudarkom na industrijskem oblikovanju, kot dela krea- tivnih industrij in primeri dobre prakse v svetu kot podlaga za krepitev te dejavnosti v Sloveniji« in pri različnih mednarodnih projektih, kot so Creative Cities, Regiolab in ACT4PPP.

Literatura

AJPES. (2009). Annual reports database. Ljubljana: The Agency of the Republic of Slovenia for Public Legal Records and Related Services (AJPES).

AJPES. (2011a). Informacija o poslovanju društev v Republiki Sloveniji v letu 2010. Ljubljana: The Agency of the Republic of Slovenia for Public Legal Records and Related Services (AJPES).

AJPES. (2011b). Informacija o poslovanju nepridobitnih organizacij – pravnih oseb zasebnega prava v Re- publiki Sloveniji v letu 2010. Ljubljana: The Agency of the Republic of Slovenia for Public Legal Records and Related Services (AJPES).

Bina, V., Chantepie, P., Deroin V., Frank, G., Kommel, K., Kotýnek, J., & Robin, P. (2011). Projet ESSnet cultu- re: Final report. Luxembourg: Ministry of Culture.

Chang, H.-H., & Huang, W.-C. (2006). Application of a quantification SWOT analytical method. Mathematical and Computer Modelling, 43(1), 158–169.

COM. (2009). EUROPE 2020 strategy. Retrieved from ec.europa.eu/eu2020

COM. (2010a). Green paper: Unlocking the potential of cultural and creative industries. Brussels: Author.

COM. (2010b). European competitiveness report. Brussels: Author.

Council of the EU. (2007). Council conclusions. Brussels: Author.

Creative Cities. (2011). Joint action plan for the creative industry. Leipzig: City of Leipzig.

Creative Metropoles. (2010). Situational analysis of 11 cities, Final report. Riga: Education, Culture and Sports Department of Riga City Council.

Creswell, J. W. (2003). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Thousand Oaks, CA: Sage.

Creswell, J. W. (2007). Qualitative inquiry & research design: Choosing among five approaches (2nd ed.). Tho- usand Oaks, CA: Sage.

Currid, E. (2007). The Warhol economy: How fashion, art and music drive New York City. Princeton: Princeton University Press.

Čopić, V. (2009). Country profile, Slovenia. Ljubljana: Compendium of Cultural Policies and Trends in Euro- pe.

EUROSTAT. (2009). ‘High-technology’ and ‘knowled- ge based services’ aggregations based on NACE Rev. 2. Retreived from http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_SDDS/Annexes/htec_esms_an3.pdf

FORA. (2010). New cluster concepts activities in creative industries. Copenhagen: Author.

Gall, M. D., Gall, J. P., & Borg, W. R. (2003). Educati- onal research: An introduction (7th ed.). Boston, MA: A & B Publications.

Higgs, P., Cunningham, S., & Bakhshi, H. (2008). Be- yond the creative industries: Mapping the creative eco- nomy in the United Kingdom. London: NESTA.

KEA. (2006). The economy of culture in Europe. Bruxelles: KEA European Affairs.

Kolarič, Z., Črnak-Meglič, A., Rihter, L., Boškić, R., & Rakar, T. (2006). Velikost, obseg in vloga zasebnega ne- profitnega sektorja v Sloveniji, Zaključno poročilo. Ljubljana: FDV.

Kurtilla, M., Pesonen, M., Kangas, J., & Kajanus, M.(2000). Utilizing the analytical hierarchy process (AHP) in SWOT analysis—A hybrid method and its ap- plication to a forest-certification case. Forest Policy and Economics, 1(1), 41–52.

Kvale, S. (2007). Doing interviews. Thousand Oaks, CA: Sage.

Lu, W. (2010). Improved SWOT approach for conduc- ting strategic planning in the construction industry. Jo- urnal of Construction Engineering and Management, 136(12), 1317–1328.

McNamara, C. (1999). General guidelines for conduc- ting interviews (Unpublished doctoral dissertation). Authenticity Consulting, Minnesota.

Ministry of Culture. (2007). National programme for culture 2008-2011. Ljubljana: Ministry of Culture.

Ministry of Culture. (2011). National programme for culture 2012-2015. Ljubljana: Ministry of Culture.

Murovec, N., & Kavaš, D. (2010). SWOT analysis—Status of the creative industries in Ljubljana. Ljubljana: IER.

Patton, M. Q. (1990). Qualitative evaluation and resear- ch methods. London: Sage.

Power, D., & Jansson, J. (2006). Creative directions—A Nordic framework for supporting the creative industries. Oslo: Nordic Innovation Centre.

Power, D., & Nielsen, T. (2010). Priority sector report: Creative and cultural industries. Stockholm: European Cluster Observatory.

Prodan, I., Murovec, N., & Kavaš, D. (2011). Vmesno poročilo za ciljni raziskovalni projekt “Stanje oblikova- nja, s poudarkom na industrijskem oblikovanju, kot dela kreativnih industrij in primeri dobre prakse v svetu kot podlaga za krepitev te dejavnosti v Sloveniji.” Ljubljana: IER.

SURS. (2008). Statistical registry of the employment database. Ljubljana: Statistical Office of the Republic Slovenia.

SURS. (2010). Gospodarske družbe—Podatki iz administrativnih virov: Bruto dodana vrednost na zaposlene- ga: Metodološka pojasnila. Retrieved from http://www.stat.si/doc/metod_pojasnila/14-208-MP.htm

UNCTAD. (2004). Creative industries and development. Sao Paulo: United Nations.

UNCTAD. (2010). Creative economy, report 2010. Sao Paulo: United Nations.

Objavljeno

04.08.2012

Kako citirati

Murovec, N. ., & Kavaš, D. (2012). Economic Analyses of The Cultural and Creative Industries in Slovenia. Naše Gospodarstvo Our Economy, 58(5-6), 23-33. https://old.journals.um.si/index.php/oe/article/view/2322