Slovenian-based Brand Equity of Soča Valley

Avtorji

  • Mojca Smrekar ,
  • Maja Konečnik Ruzzier ,

Ključne besede:

destinacijska znamka, manjša turistična destinacija, premoženje znamke, Dolina Soče

Povzetek

V prispevku izpostavljamo in opozarjamo na smiselnost raziskovanja tematike znamk manjših destinacij, ki je tudi na svetovni ravni še slabo raziskana. Konkretne- je se osredotočamo na analiziranje premoženja manjše slovenske turistične desti- nacije – Doline Soče. Rezultati kvantitativne raziskave, izvedene na 211 slovenskih potencialnih obiskovalcih, nakazujejo, da Slovenci dobro poznajo znamko Dolina Soče, imajo o njej pozitivno podobo, dobro vrednotijo tudi njeno kakovost ter so ji zvesti. Tako izvedena raziskava je prva tovrstna raziskava, ki daje podrobnejši vpogled v razumevanje in ovrednotenje Doline Soče med Slovenci. Ti izsledki so lahko dobra osnova pri nadgradnji njenih nadaljnjih dolgoročnih strategij, ki pa mo- rajo v prvi vrsti izhajati iz identitetnih elementov znamke.

Biografije avtorja

  • Mojca Smrekar, ,

    Ekonomska fakulteta, Univerza v Ljubljani, Slovenija
    Poštni naslov: Kamno 9, Tolmin, Slovenija
    E-pošta: mojca86@gmail.com

    Mojca Smrekar je kot študentka visokošolskega študija leta 2010 diplomirala na Ekonomski fakulteti Univerze v Ljubljani. Marca 2014 je na isti fakulteti z odliko magistrirala na rednem magistrskem programu Trženje. V času študija je prejela Prešernovo nagrado Ekonomske fakultete za magistrsko delo z naslovom »Premoženje znamke Dolina Soče med Slovenci«. Med drugim je v svojem magistrskem delu sodelovala tudi z Lokalno turistično organizacijo Sotočje. Njeno raziskoval- no področje obsega predvsem znamke turističnih destinacij.

  • Maja Konečnik Ruzzier , ,

    Ekonomska Fakulteta, Univerza v Ljubljani, Slovenija
    E-pošta: maja.konecnik@ef.uni-lj.si

    Maja Konečnik Ruzzier je izredna profesorica na Katedri za trženje na ljubljan- ski Ekonomski fakulteti, kjer dela na pedagoškem in raziskovalnem nivoju. Je nosilka predmetov, ki pokrivajo splošna trženjska področja, njihov prenos na turi- stično dejavnost ter področja, ki osvetljujejo tematiko blagovnih znamk. Podobna tematika je vključena tudi v njenem raziskovalnem delu in prispevkih, ki jih je do sedaj objavila v mnogoštevilnih uglednih mednarodnih revijah. Njeni članki so močno citirani, z več kot 800 citati po Google Scholarju (junij 2014). Deluje tudi kot svetovalka. Med drugimi je sodelovala pri izgradnji aktualne nacionalne znamke I feel Slovenia.

Literatura

Aaker, D. A. (1991). Managing brand equity: Capitalizing on the value of a brand name. New York : The Free Press.

Anastassova, L. (2011). Tourist loyalty and destination brand image perception: The case of Sunny beach resort, Bulgaria. European journal of tourism research 4 (2): 191–204.

Andersson, M. (2007). Region branding: The case of the Baltic sea region. Place branding and public diplomacy 3 (2): 120–130.

Anholt, S. (2007). Competitive identity. New York: Palgrave Macmillian.

Baker, B. (2007). Destination branding for small cities. Portland: Creative leap books.

Baloglu, S. (2001). Image variations of Turkey by familiarity index: informational and experiental dimensions. Tourism management 22 (2): 127–133. http://dx.doi.org/10.1016/S0261-5177(00)00049-2

Baloglu, S., in K. W. McCleary (1999). A model of destination image formation. Annals of tourism research 26 (4): 868–897. http://dx.doi.org/10.1016/S0160-7383(99)00030-4

Baloglu, S., in M. Mangaloglu (2001). Tourism destination images of Turkey, Egypt, Greece and Italy as perceived by US-based tour operators and travel agents. Tourism management 22 (1): 1–9. http://dx.doi.org/10.1016/S0261-5177(00)00030-3

Bianchi, C., S. Pike. in I. Lings (2014). Investigating attitudes towards three South American destinations in an emerging long haul market using a model of consumer- based brand equity (CBBE). Tourism management 42: 215–223. http://dx.doi.org/10.1016/j.tourman.2013.11.014

Bigne, J. E., M. I. Sanchez in J. Sanchez (2001). Tourism image, evaluation variables and after purchase behaviour: Inter-relationship. Tourism management 22 (6), 607–616. http://dx.doi.org/10.1016/S0261-5177(01)00035-8

Bregar, L., I. Ograjenšek in M. Bavdaž (2005). Metode raziskovalnega dela za ekonomiste: izbrane teme. Ljubljana: Ekonomska fakulteta.

Chen, C. F., in O. Myagmarsuren (2010). Exploring relati- onships between Mongolian destination brand equity, sa- tisfaction and destination loyalty. Tourism economics 16 (4): 981–994. http://dx.doi.org/10.5367/te.2010.0004

Court, B., in R. A. Lupton (1997). Customer portfolio development: Modeling destination adopters, inactives and rejecters. Journal of travel research 36 (1): 35–43. http://dx.doi.org/10.1177/004728759703600106

Crompton, J. L. (1979). An assessment of the image of Mexico vacation destination and the influence of geograp- hical location upon the image. Journal of travel research 17 (4): 18–23. http://dx.doi.org/10.1177/004728757901700404

Fick, G., in J. R. B. Ritchie (1991). Measuring service quality in the travel and tourism industry. Journal of travel research 30 (2): 2–9. http://dx.doi.org/10.1177/004728759103000201

Gartner, W. C. (1994). Image formation process. Journal of travel and tourism research 2 (2–3): 191–216. http://dx.doi.org/10.1300/J073v02n02_12

Goodall, B., in G. Ashworth (1993). Marketing in the tourism industry: the promotion of destination regions. London: Routledge.

Hankinson, G. (2007). The management of destination brands: Five guiding principles based on recent developments in corporate branding theory. Brand management 14 (3): 240–254.

Hunt, J. D. (1975). Image as a factor in tourism development. Journal of travel research 13 (4), 1–7. http://dx.doi.org/10.1177/004728757501300301

Insch, A. (2011). Conceptualization and anatomy of green destination brands. International journal of culture, tourism and hospitality research 5 (3), 282–290. http://dx.doi.org/10.1108/17506181111156970

Keane, M. (1997). Quality and pricing in tourism destina- tions. Annals of tourism research 24 (1), 117–130. http://dx.doi.org/10.1016/S0160-7383(96)00034-5

Keller, K. L. (1993). Conceptualizing, measuring, and managing customer-based brand equity. Journal of Marketing 57: 1–22. http://dx.doi.org/10.2307/1252054

Kim, S. H., H. S. Han, S. Holland in K. K. Byon (2009). Structural relationships among involvement, destination brand equity, satisfaction and destination visit intentions: The case of Japanese outbound travelers. Journal of Vacation Marketing 15 (4): 349–365. http://dx.doi.org/10.1177/1356766709335835

Konečnik, M. (2005a). Empirično ovrednotenje podobe Slovenije kot turistične destinacije v očeh tujih predstavnikov turistične dejavnosti. Naše gospodarstvo 51 (1/2), 109–120.

Konečnik, M. (2005b). Customer-based brand equity for tourism destination: Conceptual model and its empirical verification (doktorska disertacija). Ljubljana: Ekonomska fakulteta.

Konečnik, M. (2006a). Ovrednotenje premoženja znamke Slovenije kot turistične destinacije v očeh Nemcev in Hrvatov. Naše gospodarstvo 52 (1/2), 37–49.

Konečnik, M. (2006b). Croatian-based brand equity for Slovenia as a tourism destination. Economic and business review for Central and South-Eastern Europe 8 (1), 83–108.

Konečnik Ruzzier, M. (2010a). Trženje v turizmu. Ljubljana: Meritum.

Konečnik Ruzzier, M. (2010b). Destination branding: Theory and research. Saarbrucken: Lambert academic publishing.

Konečnik Ruzzier, M. (2010c). Clarifying the concept of customer-based brand equity for a tourism destination. Annales, Series historia et sociologia 20 (1): 189–200.

Konečnik, M., in C. W. Gartner (2007). Customer-ba- sed brand equity for a destination. Annals of tourism research 34 (2): 400–421. http://dx.doi.org/10.1016/j.annals.2006.10.005

Konečnik Ruzzier, M., in L. de Chernatony (2013). Developing and applying a place brand identity model: The case of Slovenia. Journal of business research 66 (1): 45–52. http://dx.doi.org/10.1016/j.jbusres.2012.05.023

Kotler, P., H. D. Haider in I. Rein (1993). Marketing places: attracting investment, industry and tourism to cities, states and nations. New York: Free press.

Lee, R., in L. Lockshin (2011). Halo effects of tourists’ destination image on domestic product perception. Australian marketing journal 19 (1): 7–13. http://dx.doi.org/10.1016/j.ausmj.2010.11.004

LTO Sotočje (2010). Strategija razvoja turizma v občini Tolmin: trženjski koncept destinacije. Tolmin: LTO Sotočje.

LTO Sotočje (2011). Poslovno poročilo 2011. Tolmin: LTO Sotočje.

LTO Sotočje (2013). Poslovno poročilo 2012. Tolmin: LTO Sotočje.

Malovrh, M., in M. Konečnik Ruzzier (2011). Poznavanje in poistovetenje z identiteto znamke I feel Slovenia. Naše gospodarstvo 57 (1/2): 47–54.

Oppermann, M. (2000). Tourism destination loyalty. Journal of travel research 39(1): 78–84. http://dx.doi.org/10.1177/004728750003900110

Phelps, A. (1986). Holiday destination image: the problem of assessment. Tourism management 7 (3): 168–180. http://dx.doi.org/10.1016/0261-5177(86)90003-8

Pike, S. D. (2002). Destination image analysis: A review of 142 papers from 1973–2000. Tourism management 23 (5): 541–549. http://dx.doi.org/10.1016/S0261-5177(02)00005-5

Pike, S. D., C. Bianchi, G. Kerr in C. Patti (2010). Consu- mer-based brand equity for Australia as a long-haul tourism destination in an emerging market. International marketing review 27 (4), 434–449. http://dx.doi.org/10.1108/02651331011058590

Popescu, R. I. (2009). The branding potential of Bucharest: Strategy and success factors. Theoretical and empirical researches in urban management 13 (2): 177–193.

Smrekar, M. (2014). Premoženje znamke Dolina Soče med Slovenci (magistrsko delo). Ljubljana: Ekonomska fakulteta.

Stepchenkova, S., in A. M. Morrison (2008). Russsia’s destination image among American pleasure travellers: Revisiting Echtner and Ritchie. Tourism management 29 (3): 548–560. http://dx.doi.org/10.1016/j.tourman.2007.06.003

Tischer, M., P. Ansbacher in A. Seyfert (2008). Regiomarket: guideline for cooperative regional marketing. Karlsruhe: LUBW.

Weiermair, K., in M. Fuchs (1999). Measuring tourist judgment on service quality. Annals of tourism research 26 (1): 1004–1021. http://dx.doi.org/10.1016/S0160-7383(99)00037-7

Objavljeno

02.08.2014

Kako citirati

Smrekar, M., & Konečnik Ruzzier , M. (2014). Slovenian-based Brand Equity of Soča Valley. Naše Gospodarstvo Our Economy, 60(5-6), 30-39. https://old.journals.um.si/index.php/oe/article/view/2274