Pozicioniranje regionalne geografije v sodobnem sistemu geografskih znanosti
DOI:
https://doi.org/10.18690/rg.15.2.3639Ključne besede:
regionalna geografija, regija, sodobna geografija, geografsko izobraževanje, geografska dihotomijaPovzetek
Glavni cilj te študije je zagotoviti kritičen vpogled v položaj regionalne geografije v sodobnih geoznanostih, tj. preučiti epistemološko, metodološko, praktično in izobraževalno funkcijo te sintetično usmerjene geografske discipline na teoretični ravni. V ta namen smo pregledali literaturo, izbrano iz različnih objavljenih znanstvenih člankov in učbenikov, ki ponujajo nekakšen pregled sodobnega koncepta regionalne geografije in pojma regije. Osemdeseta leta 20. stoletja lahko vzamemo kot začetno obdobje revitalizacije in redefinicije regionalne geografije, ko je poleg tradicionalnega pristopa, ki temelji na horologiji, prišla tudi t.i. nova regionalna geografija. Prevladujoče koncepte, najdene v obeh teh šolah, smo ovrednotili z uporabo metode dialektične analize in sinteze, na podlagi katere so bile predlagane smernice za prihodnje pozicioniranje prostorske določitve regije znotraj geografskih znanosti. Splošni zaključek je, da regionalne geografije ne bi smeli gledati izključno skozi prizmo idiografskega koncepta, temveč bi bilo treba težiti tudi k odkrivanju splošnih vzorcev prostorskih korelacij in zakonitosti skozi različne regionalne študije.
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice (c) 2020 Ranko Mirič, Boris Avdić, Aida Bidžan-Gekić, Haris Gekić

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.