Terensko delo v geografskem izobraževanju v Sloveniji
DOI:
https://doi.org/10.18690/rg.20.1.4639Ključne besede:
geografsko izobraževanje, terensko delo, učenje na prostem, SlovenijaPovzetek
Ker je terensko delo kot oblika neposrednega stika s predmetom geografskega preučevanja, pokrajino, zelo pomembno v raziskovalnem in v učnem smislu (tako pri geografskem raziskovalnem delu in pri študiju geografije, kot tudi pri učenju geografije na različnih izobraževalnih nivojih), so v prispevku opredeljeni širši izobraževalni konteksti geografskega terenskega dela, predstavljena njegova zastopanost na nivoju primarnega, sekundarnega in terciarnega geografskega izobraževanja v Sloveniji ter na podlagi empirične raziskave realnega kurikuluma opisana pojmovanja sodelujočih učiteljev geografije o terenskem delu, koristi in problematike njegove izvedbe v (geografskem) izobraževalnem procesu ter nekatere druge realnosti njegove izpeljave.
Literatura
Ajlec, L. (2020). Tematska učna pot "Od kamna do železa" z inovativnimi pedagoškimi prijemi: magistrsko delo. Maribor: Digitalna - knjižnica Univerze v Mariboru – DKUM.
Bezgovšek, T. (2019). Svetlobno onesnaženje - projektni pristop v srednješolskem izobraževanju : magistrsko delo.
Bognar, L., Matijevič, M. (1993). Didaktika. Školska knjiga, Zagreb.
Borstner, M. (2011). Vrednotenje dosežkov pri projektnem učnem delu. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
Brinovec, S., Godnov, J. in Lovrenčak, F. (1997). Terensko delo: pedagoška delavnica. Ljubljana: Zavod Republike Slovenije za šolstvo.
CŠOD. (2024). https://www.csod.si/
Ivanuš Grmek, M., Javornik Krečič, M., et al. (2011). Osnove didaktike. Univerza v Mariboru. Pedagoška fakulteta.
Jus, B. (2019). Potencialne geografske učne dejavnosti v gramoznici Strnišče : magistrsko delo. Maribor.
Kokalj, I., (b.d.). Problemsko mišljenje in problemski pouk v šoli v naravi. https://www.google.com/search?q=propblemski+pouk&oq=propblemski+pouk&aqs=chrome..69i57j0l2j46j0l2.2198j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Kolb, D. A. (1984). Experiential Learning: Experience as the Source of Learning and Development. Englewood Cliffs, NJ: Prentice Hall.
Kolnik, K., et al. (2011). Učni načrt za geografijo v osnovni šoli. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_geografija.pdf
Radinović, S. (2020). Učilnica v naravi pri osnovni šoli Fram : magistrsko delo. Maribor:. Digitalna knjižnica Univerze v Mariboru – DKUM.
Shapiro, S.L., Carlson, L.E., Astin, J.A., Freedman, B. (2006). Mechanisms of Mindfulness. Journal of Clinical Psychology, 2006 (62/3), 373–386. https://pdfs.semanticscholar.org/1768/2bcf0b7b33bec83d723ec7ce067e8b1249b8.pdf
Katalog znanj. Geografija. Srednje strokovno in poklicno tehnično izobraževanje. (2007).http://eportal.mss.edus.si/msswww/programi2015/programi/Ssi/KZ-IK/katalog.htm
Kent, M., Gilbertson, D. D. in Hunt, C. O. (1997). Fieldwork in Geography Teaching: a critical review of the literature and approaches. Journal of Geography in Higher Education, 21, 313-332. https://www.researchgate.net/publication/236631524_Fieldwork_in_geography_teaching_a_critical_review_of_literature_and_approaches
Konečnik Kotnik, E., Žiberna, I. (2021). Učenje skozi interdisciplinarno terensko delo. UMniverzum : interna revija Univerze v Mariboru. št. 16. https://www.um.si/medijsko-sredisce/umniverzum/.
Knez, S., Konečnik Kotnik, E. (2017). Komponente čuječnosti pri učenju geografije v osnovni šoli = The components of mindfulness in learning geography in elementary school. In: Orel, Mojca (ur.), Jurjevič, Stanislav (ur.). Sodobni pristopi poučevanja prihajajočih generacij. Ljubljana. http://www.eduvision.si/Content/Docs/Zbornik%20prispevkov%20EDUvision_2017.pdf.
Kolnik, K. (2006). Učenje geografije v učilnici na prostem in didaktična analiza dosedanje učne prakse. Geografija v šoli, ISSN 1318-4717, 2006, letn. 15, št. 2, str. 13-22.
Kunaver, J., et al. (2005). Slovenska šolska geografija s pogledom v prihodnost. Ljubljana. DZS.
Kunaver, V., et al. (2011). Učni načrt za zgodovino v osnovni šoli. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_Biologija.pdf
LIFEdu. Learning through Interdisciplinary Field Education (2022). https://lifedu.upol.cz/
Lavrič, M. in Naterer, A. (2010). Metode znanstveno raziskovalnega dela. https://www.um.si/studij/financiranje/inovativna-shema-2010/Documents/doc.dr.Miran%20Lavri%C4%8D%20doc.dr.Andrej%20Naterer%20-%20Metode.pdf
Lipovšek, I. (2016). Optimiziranje terenskega dela pri pouku geografije. Magistrsko delo, Maribor: Univerza v Mariboru, Filozofska fakulteta.
Mirnik, N. (2019). Svetlobno onesnaženje - didaktične aplikacije za razredni pouk: magistrsko delo. Maribor: Digitalna knjižnica Univerze v Mariboru – DKUM.
Polšak, A., et al. (2008). Učni načrt za geografijo v gimnaziji. http://eportal.mss.edus.si/msswww/programi2010/programi/media/pdf/un_gimnazija/geografija_spl_gimn.pdf
Predmetnik OŠ. (2024). https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/Predmetnik-OS/Predmetnik-za-osnovno-solo.pdf
Regoršek, A. (2022). Lokalizacija učenja na primeru geografije in zgodovine Oplotnice : magistrsko delo. Maribor: Digitalna knjižnica Univerze v Mariboru – DKUM.
Radinović, S. (2020). Učilnica v naravi pri osnovni šoli Fram : magistrsko delo. Maribor.
Rhoads B.L., Wilson D.: Observing Our World. V: Gomez B., Jones III. J.P. (edts.) (2010). Research Methods in Geography. Wiley-Blackwell.
Simonič, N. (2020). Metode in vsebine terenskega dela. Delovno gradivo. Filozofska fakulteta UM (interno).
Študijski programi Oddelka za geografijo v Ljubljani. (2020). http://geo.ff.uni-lj.si/studij/studij
Študijski programi Oddelka za geografijo Primorska. (2020).
https://www.upr.si/si/studij/studijski-programi/dodiplomski-studijski-programi-1-stopnje/
https://www.upr.si/si/studij/studijski-programi/magistrski-studijski-programi-2-stopnje/
Študijski programi Oddelka za geografijo Maribor. (2020).
http://www.ff.um.si/oddelki/geografija/studijski-programi.dot
Troha, T. (2022). Geografska gozdna čutna učna pot po Kočevskem : magistrsko delo. Maribor: Digitalna knjižnica Univerze v Mariboru – DKUM.
Učni poligon Dole. (2020). http://www.socialneinovacije.si/biti-samooskrben-na-enem-hektarju-ucni-poligon-za-samooskrbo-dole-poljcane/
Vilhar, B., et al. (2011). Učni načrt za biologijo v osnovni šoli. https://www.gov.si/assets/ministrstva/MIZS/Dokumenti/Osnovna-sola/Ucni-nacrti/obvezni/UN_Biologija.pdf
Vovk Korže, A. (2007): Pojdimo k potoku – zbirka nalog za terensko delo za medpredmetno okoljsko vzgojo za osnovne in srednje šole. Geografski obzornik, 54 (3-4). http://zgs.zrc-sazu.si/Portals/8/Geografski_obzornik/go_2007_3_4.pdf
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice (c) 2025 Eva Konečnik Kotnik, Igor Žiberna

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.