Educational Function as a Factor in Creating the Gravity Area of the city of Tuzla
DOI:
https://doi.org/10.18690/rg.17.1.2938Ključne besede:
Tuzla, dnevna migracija, izobraževalna funkcija, gravitiranjePovzetek
Izobraževalna funkcija kot dejavnik pri ustvarjanju gravitacijskega območja mesta Tuzla. Močan industrijski razvoj in urbanizacija Tuzle od druge polovice 20. stoletja sta med drugim vplivala na razvoj izobraževalne funkcije in odpiranje šol različnih izobrazbenih stopenj in poklicev. Prav tako je vzgojna funkcija vplivala na pomembne spremembe v izobrazbeni strukturi prebivalstva, pa tudi na iniciacijo dijakov in študentov iz naselij, katerih kraj bivanja je bližje ali dlje od izobraževalnega središča. To je povzročilo »migracijski val« dijakov in študentov proti Tuzli kot izobraževalnemu središču severovzhodne Bosne.
V prispevku je predstavljena analiza sodobne izobraževalne funkcije mesta Tuzla in njenih sprememb od sredine petdesetih let prejšnjega stoletja do danes ter sprememb v izobrazbeni strukturi prebivalstva kot enega od pomembnih kazalcev izobraževalne funkcijo. Pri analizi gravitacijskega območja izobraževalne funkcije mesta prispevek uporablja podatke o teritorialnem obsegu dnevnih migracij dijakov in študentov proti izobraževalnemu središču, pridobljene s terensko raziskavo.
Prenosi
Objavljeno
Številka
Rubrika
Licenca
Avtorske pravice (c) 2022 Almira Bećirović, Fadila Kudumovic Dostovic

To delo je licencirano pod Creative Commons Priznanje avtorstva 4.0 mednarodno licenco.