Pripovedna umetnost in terapevtsko samospoznanje

Avtorji

DOI:

https://doi.org/10.18690/analiza.27.1.31-52.2023

Ključne besede:

pripovedna umetnost, samospoznanje, psihoterapija, mentalna stanja, mentalna simulacija, prvoosebna in tretjeosebna perspektiva

Povzetek

Zadnja leta potekajo razprave v estetiki in filozofiji umetnosti o vprašanju, ali lahko pridobimo znanje o svetu iz umetniških del. Vendar pa je zelo malo napisanega o učinkih, ki jih ima umetnost na kultiviranje samospoznanja in samorazvoja. Medtem ko se večini od nas zdi očitno, da umetnost ima te učinke, je le malo znanega o tem, kako in zakaj se ti pojavijo. Obravnava tega vprašanja je glavni cilj sledečega prispevka. Bistvo argumenta je, da pripovedna umetnost ponuja edinstveno priložnost za sprejetje dvojne (prvo- in tretjeosebne) perspektive na lastna mentalna stanja, ki je, kot trdijo psihologi in filozofi uma, potrebna za pridobitev vrste samospoznanja, ki vodi v samorazvoj in samospremembe, to je, terapevtskega samospoznanja.

Biografija avtorja

  • Mojca Küplen, University of Tennessee, Department of Philosophy, University of Tennessee, Department of Philosophy

    Knoxville, Tennessee, Združene države Amerike. E-pošta: mkuplen@tennessee.edu

Prenosi

Objavljeno

05.03.2024

Številka

Rubrika

Članki

Kako citirati

Küplen, M. (2024). Pripovedna umetnost in terapevtsko samospoznanje. Analiza: časopis Za kritično Misel, 27(1), 31-52. https://doi.org/10.18690/analiza.27.1.31-52.2023