Strategije za povečanje inovativnosti v velikih farmacevtskih podjetjih

Avtorji

  • ŠPELA BARBIČ University of Ljubljana, Faculty of Pharmacy, Ljubljana, Slovenia. , Univerza v Ljubljani, Fakulteta za farmacijo, Ljubljana, Slovenija.
  • LEA KNEZ Ludwig Maximilians University Munich, Germany. , Ludwig Maximilians University München, Nemčija.
  • ŠPELA KNEZ University of Ljubljana, Faculty of Biotechnology, Department of Genetics, Animal Biotechnology and Immunology, Slovenia. , Univerza v Ljubljani, Biotehniška fakulteta, Katedra za genetiko, animalno biotehnologijo in imunologijo, Slovenija. https://orcid.org/0000-0002-3538-2307 (neavtoriziran)
  • TJAŠA MLAKAR University of Ljubljana, Faculty of Chemistry and Chemical Technology, Chair of Biochemistry, Ljubljana, Slovenia. , Univerza v Ljubljani, Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo, Katedra za biokemijo, Ljubljana,Slovenija.
  • SARA UHAN Charité - Universitätsmedizin Berlin, Department of Haematology, Oncology and Cancer Immunology, Germany. , Charité – Universitätsmedizin Berlin, Department of Hematology, Oncology and Cancer Immunology, Nemčija. https://orcid.org/0000-0003-4102-5063 (neavtoriziran)
  • UROŠ VEZONIK University of Vienna, Institute of Organic Chemistry, Vienna, Austria. , University of Vienna, Institut of Organic Chemistry, Dunaj, Avstrija. https://orcid.org/0000-0003-3991-5323 (neavtoriziran)
  • ZDENKO ČASAR University of Ljubljana, Faculty of Pharmacy, Ljubljana, Slovenia. , Univerza v Ljubljani, Fakulteta za farmacijo, Ljubljana, Slovenija. https://orcid.org/0000-0002-6689-3353 (neavtoriziran)

DOI:

https://doi.org/10.18690/analipazuhd.9.1-2.95-123.2023

Ključne besede:

farmacevtska podjetja, inovativnost, učinkovitost, raziskave in razvoj, SARS-CoV-2

Povzetek

Vsesplošni napredek znanosti in tehnologije, dosežen v zadnjih nekaj desetletijh, bi se po pričakovanjih moral odražati v povečani inovativnosti ter učinkovitosti raziskav na mnogih področjih, tudi v velikih farmacevtskih podjetjih. Opaženo je ravno nasprotno. Trend učinkovitosti raziskav in razvoja (R&R), kar lahko opišemo tudi kot razmerje med vložkom in rezultatom, ki je pogosto ocenjen s številom v podjetju razvitih in na trg lansiranih zdravil ali s številom znanstvenih objav in podeljenih patentov, je v zadnjih desetletjih vztrajno padal. Predvsem v zadnjih letih mnoga podjetja izkazujejo uspešno upiranje temu trendu z očitnim porastom v inovativnosti, kar lahko med drugim pripišemo tudi izboljšani finančni učinkovitosti ter zasnovi novih modelov delovanja razvojnih oddelkov.

Biografije avtorja

  • ŠPELA BARBIČ, University of Ljubljana, Faculty of Pharmacy, Ljubljana, Slovenia., Univerza v Ljubljani, Fakulteta za farmacijo, Ljubljana, Slovenija.

    ŠPELA BARBIČ

    Univerza v Ljubljani, Fakulteta za farmacijo, Ljubljana, Slovenija.

    E-naslov: spelabarbi@gmail.com

  • LEA KNEZ, Ludwig Maximilians University Munich, Germany., Ludwig Maximilians University München, Nemčija.

    LEA KNEZ

    Ludwig Maximilians University München, Nemčija.

    E-naslov: lea.knez07@gmail.com

  • ŠPELA KNEZ, University of Ljubljana, Faculty of Biotechnology, Department of Genetics, Animal Biotechnology and Immunology, Slovenia., Univerza v Ljubljani, Biotehniška fakulteta, Katedra za genetiko, animalno biotehnologijo in imunologijo, Slovenija.

    ŠPELA KNEZ

    Univerza v Ljubljani, Biotehniška fakulteta, Katedra za genetiko, animalno biotehnologijo in imunologijo, Slovenija.

    E-naslov: spela.knez@gmail.com

  • TJAŠA MLAKAR, University of Ljubljana, Faculty of Chemistry and Chemical Technology, Chair of Biochemistry, Ljubljana, Slovenia., Univerza v Ljubljani, Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo, Katedra za biokemijo, Ljubljana,Slovenija.

    TJAŠA MLAKAR

    Univerza v Ljubljani, Fakulteta za kemijo in kemijsko tehnologijo, Katedra za biokemijo, Ljubljana,Slovenija.

    E-naslov: tjasamlakar.15@gmail.com

  • SARA UHAN, Charité - Universitätsmedizin Berlin, Department of Haematology, Oncology and Cancer Immunology, Germany., Charité – Universitätsmedizin Berlin, Department of Hematology, Oncology and Cancer Immunology, Nemčija.

    SARA UHAN

    Charité – Universitätsmedizin Berlin, Department of Hematology, Oncology and Cancer Immunology, Nemčija.

    E-naslov: sara.uhan@charite.de

  • UROŠ VEZONIK, University of Vienna, Institute of Organic Chemistry, Vienna, Austria., University of Vienna, Institut of Organic Chemistry, Dunaj, Avstrija.

    UROŠ VEZONIK

    University of Vienna, Institut of Organic Chemistry, Dunaj, Avstrija.

    E-naslov: uros.vezonik@univie.ac.at

  • ZDENKO ČASAR, University of Ljubljana, Faculty of Pharmacy, Ljubljana, Slovenia., Univerza v Ljubljani, Fakulteta za farmacijo, Ljubljana, Slovenija.

    ZDENKO ČASAR

    Univerza v Ljubljani, Fakulteta za farmacijo, Ljubljana, Slovenija.

    E-naslov: zdenko.casar@ffa.uni-lj.si

Prenosi

Objavljeno

26.10.2023

Številka

Rubrika

Articles

Kako citirati

BARBIČ, ŠPELA, KNEZ, L., KNEZ, ŠPELA, MLAKAR, T., UHAN, S., VEZONIK, U., & ČASAR, Z. (2023). Strategije za povečanje inovativnosti v velikih farmacevtskih podjetjih. Anali PAZU HD, 9(1-2), 95-123. https://doi.org/10.18690/analipazuhd.9.1-2.95-123.2023

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)