Manager za zdravje-Modna muha ali nuja za podjetja

Avtorji

  • Simona Šarotar Žižek Faculty of Economics and Business, University of Maribor, Razlagova ulica 14, 2000 Maribor, Slovenia , Ekonomsko-poslovna fakulteta, Univerza v Mariboru, Razlagova ulica 14, 2000 Maribor, Slovenija https://orcid.org/0000-0002-8210-1512 (neavtoriziran)
  • Živa Veingerl Čič Faculty of Economics and Business, University of Maribor, Razlagova ulica 14, 2000 Maribor, Slovenia , Ekonomsko-poslovna fakulteta, Univerza v Mariboru, Razlagova ulica 14, 2000 Maribor, Slovenija https://orcid.org/0000-0002-0778-1730 (neavtoriziran)
  • Urban Šebjan Faculty of Economics and Business, University of Maribor, Razlagova ulica 14, 2000 Maribor, Slovenia , Ekonomsko-poslovna fakulteta, Univerza v Mariboru, Razlagova ulica 14, 2000 Maribor, Slovenija

DOI:

https://doi.org/10.18690/analipazuhd.3.1.17-38.2017

Ključne besede:

zdravje, psihično dobro počutje, zaposleni, manager za zdravje, promocija zdravja management zdravja

Povzetek

Človeški kapital je nevidno premoženje, ki doprinese k višanju inovativnosti, produktivnosti ter k višji zaposljivosti in predstavlja individualno značilnost posameznika ne glede na starostno obdobje. Pomen človeškega kapitala v družbi so že v letu 1995 potrdile analize Svetovne banke, ki so pokazale, da človeški kapital predstavlja v visoko razvitih državah povprečno 67% celotnega bogastva države in presega delež fizičnega kapitala. Zato staranje ljudi skupaj s skrbjo za njihovo zdravje in posledično dobro počutje predstavlja pomemben izziv; njegovo obvladovanje ali ne-obvladovanje pa bo imelo ekonomske in socialne posledice. Eden izmed načinov obvladovanja zdravja, varnosti na delovnem mestu in dobrega počutja je zagotovo oblikovanje funkcije managerja za zdravje v podjetju, katerega skrb se bo nanašala na aktivnosti, ki so usmerjene na človeka (zaposlenega), na njegovo telo, dušo in duha. Osnovna naloga managerja za zdravje so naložbe v povečano zdravstveno motivacijo zaposlenih, spodbujanje delovnega vzdušja in povečanje socialnih kompetenc. Rezultat je klasična win-win situacija za zaposlene z zagotavljanjem večjega fizičnega in psihičnega dobrega počutja, ki se odraža v nižji stopnji stresa na delovnem mestu. 

Biografije avtorja

  • Simona Šarotar Žižek, Faculty of Economics and Business, University of Maribor, Razlagova ulica 14, 2000 Maribor, Slovenia, Ekonomsko-poslovna fakulteta, Univerza v Mariboru, Razlagova ulica 14, 2000 Maribor, Slovenija

    Maribor, Slovenija: simona.sarotar-zizek@um.si

  • Živa Veingerl Čič, Faculty of Economics and Business, University of Maribor, Razlagova ulica 14, 2000 Maribor, Slovenia, Ekonomsko-poslovna fakulteta, Univerza v Mariboru, Razlagova ulica 14, 2000 Maribor, Slovenija

    Maribor, Slovenija: zivana.veingerl1@um.si

  • Urban Šebjan, Faculty of Economics and Business, University of Maribor, Razlagova ulica 14, 2000 Maribor, Slovenia, Ekonomsko-poslovna fakulteta, Univerza v Mariboru, Razlagova ulica 14, 2000 Maribor, Slovenija

    Maribor, Slovenija: urban.sebjan@um.si

Prenosi

Objavljeno

14.03.2022

Številka

Rubrika

Articles

Kako citirati

Šarotar Žižek, S. ., Veingerl Čič, Živa ., & Šebjan, U. (2022). Manager za zdravje-Modna muha ali nuja za podjetja. Anali PAZU HD, 3(1), 17-38. https://doi.org/10.18690/analipazuhd.3.1.17-38.2017

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)