A comparative study of Virtual Microscopy versus Traditional Microscopy for introduction into the Histology Curriculum at a Faculty of Medicine

Primerjalna raziskava virtualne in tradicionalne mikroskopije z namenom uvajanja v kurikulum Medicinske fakultete

Avtorji

  • Tanja Prunk Healthcare Centre dr. Adolf Drolc , Zdravstveni dom dr. Adolfa Drolca Author
  • Bogdan Zdravković University in Maribor, Faculty of Medicine , Univerza v Mariboru, Medicinska fakulteta Author
  • Miha Munda University in Maribor, Faculty of Medicine, Institute for Anatomy, Histology and Embryology , Univerza v Mariboru, Medicinska fakulteta, Inštitut za anatomijo, histologijo in embriologijo Author

DOI:

https://doi.org/10.18690/actabiomed.124

Ključne besede:

histology curriculum, pilot survey, virtual microscopy, virtual slides

Povzetek

Namen: Pri študiju histologije se trenutno uporabljajo tradicionalne tkivne rezine na stekelcih. Izvedli smo pilotno raziskavo morebitnega uvajanja virtualne mikroskopije z virtualnimi stekelci. V primerjalno raziskavo obeh metod mikroskopiranja so bili vključeni tutorji študenti. Osnovna raziskovalna izhodišča so bila: potrditev obstoja statistično pomembne razlike v času, potrebnem za prepoznavo strukture na virtualnih diapozitivih, morebitne prednosti ali pomanjkljivosti posamezne mikroskopirne metode in izpostavitev glavnih prednostnih lastnosti virtualne mikroskopije pred tradicionalno mikroskopijo pri študijskem procesu (1-3).

Metode: Vzorci na stekelcih so bili skenirani z Aperio ScanScope CS skenerjem in shranjeni kot virtualni diapozitivi. Starejši tutorji so na virtualnih diapozitivih in tradicionalnih vzorcih poiskali tri zahtevane vsebine oz. strukture. Meril se je čas iskanja posamezne strukture. Sodelujoči so izpolnili vprašalnik, v katerem so ocenili tako tradicionalno kot virtualno metodo (prirejena in prevedena verzija vprašalnika iz College of Veterinary Medicine – North Carolina State University virtual microscopy survey). Poudarek je bil na prednostih praktične uporabe virtualne mikropskopije v študijske namene.

Rezultati: One sample t-test je pokazal statistično značilno razliko (p < 0,01) v povprečnem času iskanja strukture na stekelcu (23,0 s; SD = 5,65) v primerjavi z navideznim vzorcem (12,5 s; SD = 2,04). V pisni oceni so tutorji med drugim izrazili, da bi pri študiju najraje uporabljali kombinacijo obeh mikroskopirnih metod.

Zaključek: Ocenjevalci menijo, da je virtualna mikroskopija enostavna za uporabo. Čas za iskanje struktur pri tej metodi je znatno krajši. Po raziskavah, ki bodo še sledile, predvidevamo uspešno vključevanje virtualne mikroskopije v učni načrt histologije.

Biografije avtorja

  • Tanja Prunk, Healthcare Centre dr. Adolf Drolc, Zdravstveni dom dr. Adolfa Drolca

    Maribor, Slovenija.

  • Bogdan Zdravković, University in Maribor, Faculty of Medicine, Univerza v Mariboru, Medicinska fakulteta

    Maribor, Slovenija.

  • Miha Munda, University in Maribor, Faculty of Medicine, Institute for Anatomy, Histology and Embryology, Univerza v Mariboru, Medicinska fakulteta, Inštitut za anatomijo, histologijo in embriologijo

    Dr. vet., med., Maribor, Slovenija. E-pošta: miha.munda@um.si

Objavljeno

28.11.2021

Številka

Rubrika

Laboratorijska študija

Kako citirati

Prunk, T., Zdravković, B., & Munda, M. . (2021). A comparative study of Virtual Microscopy versus Traditional Microscopy for introduction into the Histology Curriculum at a Faculty of Medicine: Primerjalna raziskava virtualne in tradicionalne mikroskopije z namenom uvajanja v kurikulum Medicinske fakultete. Acta Medico-Biotechnica, 8(2), 52-58. https://doi.org/10.18690/actabiomed.124

Najbolj brani prispevki istega avtorja(jev)