Overview of Communication Activities and a Plan to Improve Public Perception of Food Additives

Avtorji

  • Ana Starman University of Maribor, Faculty of Agriculture and Life Sciences , Univerza v Mariboru, Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede
  • Elizabeta Mičović University of Maribor, Faculty of Agriculture and Life Sciences , Univerza v Mariboru, Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede https://orcid.org/0000-0002-0697-3319 (neavtoriziran)
  • Tomaž Langerholc University of Maribor, Faculty of Agriculture and Life Sciences , Univerza v Mariboru, Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede https://orcid.org/0000-0002-6053-6304 (neavtoriziran)

DOI:

https://doi.org/10.18690/agricsci.20.2.3

Ključne besede:

food additives, risk communication, risk perception, consumers, communication plan

Povzetek

Pregled aktivnosti ozaveščanja potrošnikov in priprava komunikacijskega načrta o aditivih za živila. Tako evropski kot slovenski potrošniki aditive za živila dojemajo kot nevaren dejavnik tveganja, kljub zakonodajni ureditvi in harmonizaciji le-te na območju EU. Komuniciranje o tveganju aditivov predstavlja izziv, saj vključuje aktivno izmenjavo informacij o nevarnostih, mora pa upoštevati, kako širša javnost dojema tveganja v zvezi z aditivi v živilih. Z namenom ozaveščanja, s ciljem izboljšanja dojemanja in razumevanja uporabe aditivov s strani javnosti, je predstavljen komunikacijski načrt o aditivih za živila. Pripravljen je na podlagi pregleda literature, dosedanjem obveščanju javnosti o tveganjih in na osnovi pregleda aktivnosti ozaveščanja slovenskih potrošnikov v obdobju od januarja 2015 do januarja 2021. Slednji je vključeval vladne in nevladne potrošniške organizacije na nacionalnem in EU nivoju. Pripravljen komunikacijski načrt predstavlja jasne smernice za izvedbo komunikacijske kampanje z namenom ozaveščanja potrošnikov o aditivih za živila. Vključuje opredelitev
ključnih komunikacijskih sporočil, predlaga komunikacijske aktivnosti in orodja za njihovo izvedbo. Predlagani načrt je lahko dobra podlaga za začetek učinkovite kampanje ozaveščanja o aditivih, s ciljem zmanjšanja zaskrbljenosti in izboljšanja znanja povprečnih potrošnikov o uporabi aditivov v živilih.

Biografije avtorja

  • Ana Starman, University of Maribor, Faculty of Agriculture and Life Sciences, Univerza v Mariboru, Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede

    Pivola, Hoče, Slovenija.

  • Elizabeta Mičović, University of Maribor, Faculty of Agriculture and Life Sciences, Univerza v Mariboru, Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede

    Pivola, Hoče, Slovenija.

  • Tomaž Langerholc, University of Maribor, Faculty of Agriculture and Life Sciences, Univerza v Mariboru, Fakulteta za kmetijstvo in biosistemske vede

    Pivola, Hoče, Slovenija.

Objavljeno

10.11.2023

Številka

Rubrika

Articles

Kako citirati

Starman, A., Mičović, E., & Langerholc, T. (2023). Overview of Communication Activities and a Plan to Improve Public Perception of Food Additives. Agricultura Scientia, 20(2), 21-30. https://doi.org/10.18690/agricsci.20.2.3